Glib: Tri puta čovek
Vladimir Marinović je liričan čovek. Distorzivno-liričan.
Njegova naklonost prema Nilu Jangu nije nepoznata, ali je od posebne vrste. Marinović
je izrazito osetljiv na one naoko sporedne faktore koji čine Jangove najbolje
muzičke emanacije mogućim – na plodnu zemlju u koju je Jang pobacao seme
budućih velikih pesama, a tu zemlju činili su ljudi iz neuporedivog i
nezamenljivog pratećeg sastava Crazy Horse. Pogotovo Deni Viten. Marinovićeva
nova muzička inkarnacija, konceptualna grupa Glib, najlepša je moguća
nadoveznica na Vitenov kratkotrajan a sudbinski dalekosežan rad s Jangom. I kreativan
omaž i dostojni stvaralački refleks kakav do danas prosto nismo imali.
Marinović je i duboko tradicionalan čovek.
Album njegovog trija Glib, sa svega četiri pesme ‒
ali četiri dragocene ‒ snimljen je uživo, na
način koji pripada davnom vremenu uoči drugog velikog globalnog rata, kada su
se celi muzički sastavi snimali ujedno, kao celina, a ne kao skup zasebnih
tonski zabeleženih elemenata. Jedan ambijentalni mikrofon pokupio je tako sve
što je bilo potrebno da se sačuvaju snimci koji sada, u našem kakofoničnom vremenu,
zvuče poput muzike s druge planete. Sve male kulturne revolucije zapravo su pravovremeno
ponavljanje zaboravljenih modela koji su nekada bili odbačeni zarad drugih, tada
progresivnih ideja. Marinovićev povratak snimanju jednim mikrofonom zato je upravo revolucionaran. Pesme grupe Glib
zvuče autentično, homogeno, prirodno i uhvaćene su ‒ u pokretu. One teku, one nisu konstrukt. Organska muzika nasuprot
teško genetski modifikovanoj muzici današnjice.
Na koncu, Vladimir Marinović je iskren
čovek. Do kosti. Takve su i pesme sa ovog albuma. Neposredni komadi iz života nekoga
koji je video mnoge plime i oseke, pregrmeo i oskudice i bogatstva, čija dostojanstvena
rezignacija biva jedini adekvatan odgovor na stvarnost koju smo kao ljudi primorani
da delimo, neobavezan, umoran ali upečatljiv glas kojem se mora verovati. Taj
glas prenosi se po izvrsno postavljenoj gitarskoj reci i sporo se neznanokud
kreće poput tri figure koje promiču u malom čamcu s naslovnog crteža Milana
Gagića.
Prvenac grupe Glib neuporedivo je važniji za
srpsku muzičku produkciju sa američkih izvora, ali i srpsku produkciju uopšte, nego
što bi se moglo pretpostaviti na osnovu nenametljivog, podzemnog pristupa snimanju
i objavljivanju ovih pesama. Na tom malom-velikom albumu, čovek i muzika su se
istinski ponovo sreli.
Коментари
Постави коментар