VLADIMIR SAMARDŽIĆ – CATCHING THE WIND

Ne znam ima li muzičkog žanra za koji je važnije iskustvo putovanja nego što je to džez. I ne znam ima li izraza u muzici koji je bogatiji kosmopolitskim duhom. Možda je to zato što je džez, u velikoj paleti do danas poznatih muzičkih pravaca, još u prošlom stoleću zadobio status svojevrsnog nadjezika, metagovora, koji je – iako ume da se služi i rečima u užem smislu – u osnovi neverbalan, a koji svi njegovi ljubitelji i poznavaoci razumeju i mogu da ga koriste međusobno, bez obzira na nacionalnost, boju kože, verska i neka druga opredeljenja. Džez je podjednako intelektualan, emotivan i instinktivan i angažuje zato sva tri ključna centra ispoljavanja u čoveku. Međutim, da ga nekome treba jednom rečju predstaviti, ipak bi jedina odgovarajuća bila ona s početka – putovanje . Autori i izvođači poklonjeni džezu, gotovo u pravilu su planetarni putnici, spremni da se odmetnu geografski daleko, u potrazi za utiscima koje će docnije koristiti kao impuls za stvaranje. S druge strane, kompozic...